Lost and separated in an abandoned castle set in a frozen wasteland. Your only possession left is a walkie-talkie, with a familiar voice on the other end. Can the both of you find your way out in time?
In We Were Here two players are trapped inside an abandoned castle. Player One is confined to a small secluded part of the castle. Player Two roams the castle trying to find Player One. Every room challenges your wits and ability to communicate clearly, using only your voice. There is no other way to communicate with each other, so make sure you have a microphone ready!
Are you ready to find out how well you and your friends work together? If you like living on the edge, try playing it with a complete stranger!
Inspired by games such as: Myst, Amnesia: The Dark Descent and real-life escape rooms.
Both players have a completely different game experience.
Explore beautifully crafted environments in a fictional castle inspired by Castle Rock, Antarctica.
Overcome challenging puzzles by working together.
Atmospheric thriller setting that will keep you on the edge of your seat.
Optional Virtual Reality support. Enjoy the game with- or without VR!
Motivatie
Best Student Game
Deze game is tot stand gekomen in 14 weken door 15 studenten van verschillende disciplines en studies, die samen op de Hogeschool Rotterdam de minor Game Design & Development hebben gevolgd. Tijdens het project waren we het er al snel over eens dat we één doel hadden: een game maken die twee spelers beiden een unieke en memorabele ervaring geeft. Door de combinatie van communicatie-, kunst-, informatica- en media studenten is er een bijzondere samenwerking teweeg gebracht die ervoor zorgde dat We Were Here een succesvol eerste project geworden is. Na het aanmelden voor Steam Greenlight was het in spanning afwachten of we überhaupt door de ballotage van Valve zouden komen. Na nog geen 3 weken was het woord er uit: we zouden op Steam komen! De avond van de lancering had We Were Here al enkele duizenden downloads, en nu 4,5 maand later zijn we niet alleen 500.000 downloads verder, maar ook een nieuwe opgerichte studio, genaamd: Total Mayhem Games.
Tijdens de vliegensvlugge productieperiode van We Were Here hebben de teamgenoten de koppen bij elkaar gestoken om de meest unieke en creatieve game design te verzinnen voor We Were Here. Een spel: een mix van een escape room, puzzel games, opbouwende thriller momenten en als hoofd design element communicatie. Beide spelers worden wakker in een apart gedeelte van het verlaten(?!) kasteel 'Castle Rock' in Antarctica: een plek die zij vinden nadat ze gesepareerd zijn van hun groep tijdens een hevige sneeuwstorm. Nu is er maar één doel: samen zien te ontsnappen uit het kasteel, voordat het te laat is. Dat kan maar op één manier: communiceren via hun laatste bezitting: hun walkie-talkie. Één speler zit opgesloten in de bibliotheek en de andere speler dwaalt door de gangen en kamers van het kasteel. Daarnaast moet de 'explorer' de puzzels oplossen, waar de 'librarian' de oplossingen van heeft. Kunnen jij en jouw vriend zo goed communiceren dat jullie er samen uitkomen? Niet alleen is dit spel een uitdaging om te spelen met vrienden, ook online met een vreemde kan dit spel voor hilarische en spannende momenten zorgen.
Naast het feit dat We Were Here een spannende game is door het samenwerken onder tijdsdruk, is ook de muziek een groot onderdeel van de sfeer van de game. De sound engineer Leon van der Stel heeft in zijn eentje de hoopvolle, maar ook spannende en zenuwslopende muziek van We Were Here gecomponeerd en geproduceerd die ertoe heeft geleid dat de game een enge, opzwepende en mysterieuze sfeer met zich meebrengt.
Play
http://store.steampowered.com/app/582500/We_Were_Here/