Logistiek en gaming liggen niet ver uit elkaar als het gaat om het oplossen van interessante situaties. Door het gebruik van een applied game wordt een van de grootste problemen uit de logistieke sector, “Allocation management”, op een leuke manier voelbaar. Belangrijker is dat de speler ook te zien krijgt welke oplossingen Portrix hiervoor hebben ontwikkeld in hun systeem. Deze oplossingen zijn als tools te gebruiken in de game om zo de ingewikkelde processen tegen te gaan.
Mathijs van Sambeek ontwikkelde deze game in samenwerking en in opdracht van Portrix Logistic Software. Portrix, een bedrijf gevestigd in Hamburg Duitsland is een nieuw systeem aan het uitrollen waarmee een aantal processen binnen de logistieke sector veel sneller, gemakkelijker en betrouwbaarder worden. Deze game zorgt ervoor dat de probleemstelling en de oplossing op een leuke manier erg duidelijk worden.
Motivatie
Best Student Game Het succes van deze game is te wijden aan de goede samenwerking met Portrix en de perfecte aansluiting op de belangen van de doelgroep. Logistiek en gaming zijn de perfecte combinatie als het gaat om het oplossen en verbeteren van de problematiek uit de logistieke sector. Door op een gegamificeerde manier om te gaan met moeilijkheden, wordt de speler langzaam meegenomen in het werkveld.
Binnen de korte tijd van drie maanden is er in samenwerking met het Duitse bedrijf Portrix Logistic Software een applied game ontwikkeld, die inzicht geeft in de knelpunten van de software die momenteel op de markt beschikbaar is. Door middel van tools in de game wordt duidelijk hoe Portrix deze problemen te lijf gaat en hoe het helpt bij een meer efficiënte en effectievere bedrijfsvoering.Motivatie 2e categorie
Best Serious Game Door een vraag uit het logistieke werkveld is deze game tot stand gekomen. Als vernieuwende marketingtool is er een game ontwikkeld die aan de ene kant interessant genoeg is om te spelen, maar ook zodanig de speler attendeert op de de functies van de nieuw ontwikkelde software van Portrix.
Door het gebruik van de USP van de software van Portrix en het toevoegen van de juiste hoeveelheid speelse elementen komt het doel van de game op een sterke maar toch speelse manier over aan de potentiële klant. De introductie voor de game is laagdrempelig zodat de instap gemakkelijk is. Het hele spel is afgestemd op de inzet van de game. De snelheid, moeilijkheid en functies worden uitgebreid naarmate de speler langer het spel speelt. Echter maakt de speler bij de eerste spelronde al kennis met de probleemstelling. Op deze manier wordt er interesse opgewekt voor de oplossingen die Portrix kan bieden.