In opdracht van Huawei Europe en in samenwerking met Pact Training (Duitsland) heeft MAD “Huawei Racer” ontwikkeld om de productkennis van verkopers van Huawei devices in heel Europa te trainen.
Race zo snel mogelijk op jouw Hoverboard door uitgezette parcours in media-, telecom en elektronica winkels. Vind de ideale lijn en vermijd botsingen met de schappen in de winkels. De besturing is super simpel; vinger op het scherm is gas geven. Loslaten is afremmen.
In de parcours staan 2 klanten met praktische productvragen waarop jij zo snel mogelijk het juiste antwoord moet geven. Vragen als hoeveel lenzen heeft de nieuwste Huawei P10 of hoeveel pixels heeft de nieuwste Huawei Mate. Bij een goed antwoord kun je gelijk door, bij een fout antwoord moet je 2 seconden wachten…
Je kunt kiezen uit diverse parcours. Jouw beste tijden per parcours worden opgeslagen. Omdat dit spel voor alle verkopers en alle verkooppunten in Europa is, kun je jouw scores vergelijken per land, per plaats en per shop!
Natuurlijk kun je ook prijzen winnen. Go go go!
Motivatie
Best Serious Game De smartphones en tablets van Huawei worden momenteel via diverse verkooppunten in 170 landen verkocht. Online, maar ook in vele elektronica ketens (als Media markt) en telefonie shops worden Huawei devices verkocht door verkopers, al dan niet in dienst van Huawei. De ontwikkelingen in de smartphone en tablet markt gaan razendsnel. Huawei Europe wil dat de resellers van hun producten juiste en up-to date productkennis hebben zodat ze klanten snel en effectief kunnen adviseren. Verkopers… Eigenlijk zijn het ambassadeurs! Ambassadeurs die fan zijn van het merk en product dat ze verkopen.
Huawei Europa heeft de “Huawei Learning Zone” laten ontwikkelen voor hun Ambassadeurs (door Pact-Training in Duitsland) en wilde naast de meer reguliere methodes in de Learning Zone daarbij een innovatieve en spectaculaire trainingsgame ter versterking van de digitale leeromgeving. Met deze opdracht als basis heeft MAD in samenwerking met Pact-Training, die voor de lokalisatie en inhoudelijke kennis zorgde, Huawei Racer bedacht en ontwikkeld. De 3D race game spreekt de doelgroep (veelal jongemannen 20 – 40 jaar) aan. De game heeft een lage leercurve en de speler heeft geen getrainde behendigheid skills nodig. Het is een one-button game. Vinger op het scherm of er vanaf;-). Evengoed is de beleving optimaal en met nuanceringen. De verwerking van een paar (hoogstens 2 a 4) vragen in de game is geheel in racestijl geïmplementeerd; ze maken echt onderdeel uit van het racegevoel. Snel het juiste antwoord is gelijk door en fout dan moet je even wachten. Onbewust bewust blijven zo de simpele maar effectieve product specificaties hangen (top of mind). Deelnemers kunnen hun resultaten vergelijken met spelers binnen hun eigen shop, of shops binnen hun stad en zelfs per land. Individueel. Shop tegen shop. Plaats tegen plaats én land tegen land;-). Er zijn per productlancering of per periode te winnen prijzen beschikbaar gesteld door Huawei Europe.Motivatie 2e categorie
Best Art Direction De visuele stijl van Huawei racer bestaat in de kern uit 2 kleuren: blauw en rood. Door hier bepaalde gradaties in aan te brengen is, ondanks de beperkte kleurstelling, visueel toch veel variatie mogelijk. Hierdoor krijgt de game ondanks de drukke omgevingen een relatief rustige uitstraling. Deze samenstelling van kleuren geeft de game tevens een erg herkenbare en sterke indentiteit!