Na het succes van Freek Vonk en de Dino’s is Little Chicken & Samhoudmedia het gelukt om een waardige opvolger te lanceren. Reis door de ruimte met André Kuipers heeft het Nederlandse publiek deze zomer massaal de mogelijkheid gegeven om het universum te exploreren. Een exploratie die zonder virtual en augmented reality niet mogelijk was geweest.
Tabletop AR
Waar in de voorgaande campagne gebruikers dino’s op tafel tot leven lieten komen, projecten we in deze app complete planeet landschappen in plaats van een enkel 3D object. Deze innovatie is uniek en hebben wij als tabletop AR gelanceerd. De gecreëerde landschappen zijn tevens volledig dynamisch waarbij het universum echt tot leven komt.
Interactieve cardboard VR
De innovatie van virtual reality ligt in de interactie. Spelers kunnen reizen van de aarde naar het internationale ruimtestation ISS, de maan, de planeet Mars en zelfs de ijsmanen van Jupiter. Binnen deze bestemmingen kunnen via het heads-up display en in world targets vanuit alle perspectieven de 3d werelden worden bekeken. Op deze manier wordt de speler echt op reis meegenomen.
Motivatie
Best VR GameWe mogen in het medium VR wel spreken van een niche. Het is dan ook enorm bijzonder om een VR product te kunnen ontwerpen en uitbrengen welke een groot bereik heeft. Met de AH Ruimte-app is een groot aandeel van de Nederlandse kinderen in contact gekomen met virtual reality. Hiermee is een VR applicatie gemaakt die tot buiten de Nederlandse grenzen opgevallen is in schaal en kwaliteit.
Motivatie 2e categorie
Best Co-productionDe intensieve samenwerking tussen Albert Heijn, Little Chicken Game Company en &samhoud media, TBWA en André Kuipers heeft erin geresulteerd dat de AR/VR component van deze campagne weer stond als een huis. Onze relatie met André Kuipers in het bijzonder hebben we als zeer waardevol beschouwd.
Motivatie 3e categorie
Best Serious GameNa het succes van Freek Vonk en de Dino’s is Little Chicken & Samhoudmedia het wederom gelukt om een waardige opvolger te lanceren. Reis door de ruimte met André Kuipers heeft het Nederlandse publiek deze zomer massaal de mogelijkheid gegeven om het universum te exploreren. Een exploratie die zonder virtual en augmented reality niet mogelijk was geweest. In samenwerking met ESA en André Kuipers is een buitengewoon getrouwe blik in de toekomst van de ruimtevaart gerealiseerd. Van de historische objecten zoals ze nu op de maan staan, of een complete recreatie van het ISS (ten tijde van het bezoek van André specifiek) tot aan spectaculaire bezoeken aan Europa en Mars.
Hiermee is een serious game gerealiseerd die op laagdrempelige wijze leerzaame inhoud en een passie voor techniek en wetenschap deelt. Waar andere serious games mikken op wetenschappelijke processen en andere omwegen om kennis over te brengen gebruikt de AH die kernkracht van VR en games die echt telt Immersie!.Motivatie 4e categorie
Best Music&AudioWe zijn bijzonder trots dat het gelukt is door middel van dynamische, random gegenereerde achtergrond muziek spannende ambiances te creëren welke zelfs na uren luisteren niet vervelen.