Control Conference/2013

BlackBerry Mission 10

Created by: AtHand BV

They reinvented the BlackBerry! Laat zien dat jullie als échte telecomexperts op de hoogte zijn van alle ins en outs van BlackBerry 10 én de bijbehorende Z10 en Q10 devices. Hoe? Speel mee met Mission 10! ”

Mission 10 draait om de Canadese Agent 10. Deze geliefde (en mooie) geheim agent is naar Nederland gestuurd om de ’s werelds beste telecom experts, verkopers uit Nederlandse telecom winkels, de nieuwe BlackBerry 10 software te laten testen, dit is van groot belang. Niet alleen voor BlackBerry, maar voor heel Canada, waar BlackBerry vandaan komt. Echter.. de Chirianen liggen op de loer.. Zij willen de geheimen van de nieuwe en best beveiligde mobiele software ter wereld graag leren kennen en hebben Agent 10 ontvoerd.

Gelukkig heeft ze haar nieuwe BlackBerry 10 smartphone nog en kun je haar helpen vrij te komen. Mission 10 speel je samen met de collega’s uit je eigen filiaal. Zo daag je namens jouw team collega’s van andere filialen uit voor kennis battles en laat je tijdens mystery shops zien hoe de nieuwe BlackBerry 10 software werkt. Teams doorliepen in 3 weken 5 verschillende levels, bestaande uit kennisbattles en examens. Geheel in de illustratieve detective stripboek stijl. De game werd dagelijks gespeeld, gemiddeld zo’n 15 minuten per dag.

Met het aanmaken van een eigen avater, het behalen van ludieke achievements, het aangaan van kennisbattles met collega’s uit andere filialen én het maken van een wekelijks examen, eindigden 10 telecomexperts op de live finaledag in Amsterdam. Middels verschillende challenges en gebruik van een BlackBerry 10 toestel bevrijden zij Agent 10.

Motivatie: Door de samenwerking te zoeken met een van Nederlands beste strip tekenaars, Erik Varekamp, hebben we met AtHand op een unieke wijze kennis en vaardigheden over de nieuwe BlackBerry 10 software over kunnen brengen op telecomverkopers binnen Nederland. Erik tekende het verhaal van Agent 10. Met Mission 10 zorgden we voor een online game waarin je daadwerkelijk deelgenoot werd van dit verhaal en Agent 10 kon helpen bevrijden. Door de online game wereld te koppelen aan de echte, dagelijkse wereld, werd de game levensecht, spannend en leerzaam om uiteindelijk uit te monden in een weergaloze finale dag in Amsterdam. De game werd gespeeld door zo’n 1000 telecomverkopers in Nederland. Zij daagden elkaar uit voor enkele tienduizenden battles.

Terug

amsterdam in business

amsterdam in business

Control magazine

Control magazine

Improvive

Improvive

amsterdam economic board

amsterdam economic board