game in the city /2012

Nuclear Dawn

Created by: Interwave Studios / Iceberg Interactive

Winnaar: Best Original Game Design

Nominatie: Best PC / Console | Best Original Game Design | Control Industry Award

Nuclear Dawn is een actiespel dat elementen uit schietspellen combineert met strategiespellen. Je speelt een soldaat binnen een leger dat wordt aangestuurd door een legercommandant, de strateeg.

In Nuclear Dawn vecht je binnen een postapocalyptisch landschap, gebaseerd op moderne steden. Je brengt het gevecht naar je vijand door gepantserd en bewapend af te reizen naar het vijandelijke kamp, of juist sneaky naar binnen te sluipen. Verschillende wapenarsenalen kunnen je hierbij helpen. De actie draait om snelheid en precisie.

Als commandant bestuur jij je teamgenoten. Je geeft ze aanwijzingen, bepaalt de doelen, en zorgt ervoor dat de grondtroepen ondersteund worden door kanonnen die vanuit de lucht gedropt kunnen worden. Door nieuwe technieken te onderzoeken, kan je krachtigere wapens leveren aan je grondtroepen. Je hebt een keuze uit defensieve en offensieve versterkingen.

Er is een keuze uit twee facties. In Nuclear Dawn neemt The Empire het op tegen The Consortium. Elk van deze groepen heeft zijn eigen technologische foefjes. Online kunnen 32 spelers, verdeeld over de twee teams, tegen elkaar spelen. Gamers hebben een keuze uit verschillende soorten soldaten zodat ieder z’n speelstijl ondersteund wordt.

Motivatie: In Nuclear Dawn worden 2 grote genres samengevoegd: FPS en RTS, wat deze game toegankelijk maakt voor een grote groep gamers. Zoals Avault.com zei: The RTS/FPS hybrid concept isn’t a gimmick, it’s a huge feature that makes the game stand out in a crowded field of look-a-likes.

Terug