game in the city /2011

Bygår

Created by: Guido Soetens (UU project)

Nominatie: Best Original Game Design / Best Student Game

Bygar is een game dat specifiek is ontwikkeld voor grote multi-touch devices zoals de Microsoft Surface. In deze game moet je groene prut door een doolhof manoeuvreren met behulp van je vingers. Door de beperkte reikwijdte van je vingers zul je niet alle levels met 2 handen kunnen oplossen, dus het is nodig dat anderen je een handje helpen.

Tijdens het oplossen van levels creëren de spelers een oerwoud aan vingers, armen en soms andere ledematen op de Surface,zodat het steeds (fysiek) lastiger wordt om bepaalde plekken te bereiken. Dit brengt de intieme ‘Twister’-vibe met zich mee!

Motivatie: Bygår brengt de sfeer van aloude bordspelletjes van vroegâh naar voren, waarbij spelers met elkaar rond de tafel zitten. Bygår biedt een toegankelijke omgeving waarbij iedereen op elk moment kan aanschuiven om een handje (of twee) te helpen! Bygår zorgt op een speelse manier voor directe sociale interactie tussen spelers. Hoewel de game op het computerscherm wordt gepresenteerd, speelt het gros zich juist af -boven- de Surface, waar de spelers onderhevig zijn aan de fysieke aanwezigheid van armen en handen van alle anderen. Omdat je vingers vaak bezet zijn op de Surface, zullen spelers zich verbaal moeten uiten om anderen aanwijzingen te geven bij het oplossen van de puzzels.

Terug